Výpadky

1.2.2019

Dobrý den, vážení zákazníci. Včerejšího dne nás postihl nejdelší výpadek v naší historii. Nechceme se nijak schovávat a rádi bychom vám tedy celou situaci vysvětlili.

Ve 12:36 jsme zaznamenali problém na minoritní části námi provozované infrastruktury. Po první analýze problému jsme zjistili, že neodpovídá jedno z diskových polí. V důsledku toho začalo docházet k timeoutu na všech serverech, které toto diskové pole využívají. Následný výpadek služeb se dotkl jak provozu našich stránek profitux.cz, webových administrací a e-mailových služeb, tak i provozu aplikací a webů našich zákazníků.

Na řešení problému začali okamžitě pracovat všichni naši administrátoři. Diskové pole nebylo, kvůli chybě HW, možné nastartovat. Z toho důvodu bylo rozhodnuto o přesunu na záložní HW, abychom minimalizovali riziko opakování problému. Náročnost migrace byla ještě umocněna několika obtížemi, ale díky nasazení maximálního počtu našich administrátorů se dařilo vše okamžitě řešit.

V 16:35 jsme zprovoznili záložní pole s kompletními daty z pole havarovaného. K žádné ztrátě dat na straně zákazníka nedošlo. Během několika následujících minut pak došlo k nastartování všech postižených serverů.

Vzhledem k povaze problému nebylo možno v počáteční fázi odhadnout délku výpadku. Díky usilovné práci se nám podařilo dokončit migraci a obnovu služeb dříve, než jsme později odhadli.

Aktuálně řešíme s dodavatelem diskového pole příčinu problému. Součástí řešení bude samozřejmě i návrh, jak podobné situaci předejít nebo úplně minimalizovat následky. Jedná se o opravdu ojedinělý problém.

Během odstávky byla k dispozici naše telefonická podpora. Snažili jsme podávat aktuální informace. Vzhledem k zvýšenému počtu volajících v jeden moment je možné, že se nedalo na první pokus dovolat. Nasazeni byli opravdu všichni naši dostupní zaměstnanci, aby naši administrátoři mohli v té chvíli řešit nápravu situace. Výpadkem byl bohužel postižen i náš interní ticket systém a tak nebylo možno v tu chvíli odpovídat na vaše e-maily. Vzhledem k tomu, že jsme nepřišli o žádná data, byly zprávy doručeny dodatečně a se zpožděním jsme na ně odpověděli. Omlouváme se tedy za případné prodlevy.

Velice nás mrzí, že k této situaci došlo a po důkladné analýze se budeme snažit přenastavit vnitřní procesy tak, abychom snížili riziko opakování incidentu a doby nápravy.

Děkujeme všem z vás, kteří chápali naši situaci a podporovali nás při řešení problému. Naším společným cílem bylo celou situaci co nejdříve napravit.

Za tým profitux.cz jednatelé a majitelé společnosti

Tadeáš Mengler
Tomáš Fiala

31.3.2017

V ranních hodinách docházelo ke krátkým výpadkům některých spojení na naše servery. Problémem byla závada na jednom ze síťových prvků našeho poskytovatele konektivity. Závada byla na straně poskytovatele odstraněna.

5.3.2016

Plánovaný výpadek serveru RORY a ADIN v délce 15-25 minut z důvodu aktualizace.

4.3.2016

Plánovaný výpadek serveru JESSIE, DIEGO a GINA v délce 15-25 minut z důvodu aktualizace.

2.3.2016

Plánovaný výpadek serveru PAID a SALMA v délce 15-25 minut z důvodu aktualizace.

Kontakt Kontakt


Informace: info@profitux.cz
Pro zákazníky: podpora@profitux.cz

Poslední novinka Poslední novinka

25.6.2019

Vážení zákazníci,

dovolujeme si vám oznámit, že společnost profitux s.r.o. k 30. 6. 2019 ukončuje provoz Free hostingu a od této doby běží tříměsíční výpovědní lhůta pro hostingy ve Free variantě. Z tohoto důvodu dojde k 1. 10. 2019 ke smazání všech souborů, které budou v té době na serverech profituxu uložené.

Rádi bychom pro vaše domény doporučili přechod na službu Endora.cz, která se webhosting zdarma specializuje.

Administrace Administrace

      Nevím heslo